You are currently viewing מזגנים בצבעים – טרנד ישראלי חולף או מגמת שינוי?

מזגנים בצבעים – טרנד ישראלי חולף או מגמת שינוי?

בעבר הלא כל כך רחוק, המונח "עיצוב" הכיל בתוכו הרבה פחות נושאים מאלו שהוא מכיל היום. באותם ימים לא רחוקים, עיצוב התייחס בעיקר לבחירת רהיטים לחדר, ואילו היום כל פרט ופרט זוכה לתשומת לב מלאה, לרבות עיצובי קיר, מוצרי טקסטיל, קישוטים ועוד. לאור האמור, היום שבו גם הציפייה מהמזגנים תלך ותעלה לא היה רחוק, והוא אכן הגיע.

החברות הראשונות להוביל את שוק המזגנים בצבעים היו טרונדו ואלקטרה. העיצוב הפך לחלק בלתי נפרד מדגמים רבים של החברה, כאשר מתוכם אפשר לבחור את המוצר המתאים ביותר לכל חדר וחדר לא רק בהיבט של המפרט הטכני אלא גם בהתייחס לצבע שלו.

הבדלים בין מזגנים

אנו חיים בעידן שבו ההבדלים בין המוצרים השונים הפכו להיות מינוריים במיוחד, שכן כולם מקררים עד שהם מתקלקלים. בגדול אף מזגן של שום חברה לא מבצע משהו מיוחד. לאור התחרות הקשה, עיצוב חיצוני של המזגן אכן מהווה שינוי מהותי.

למה להסתפק במזגן לבן בעיצוב של פעם אם אפשר לבחור במוצר מגניב וצעיר, שמתאים בדיוק לצבע של הווילון או הריהוט? אכן יותר ויותר מעצבים ואנשים פרטיים בוחרים במזגנים בצבעים בעיקר בשל העיצוב שלהם.

תרומתו של מזגן לעיצוב החדר

בעבר, המזגן היה כנטע זר בחדר מעוצב ורענן, אך לא עוד. היום מדובר בעיצוב הרמוני, המשתלב ברהיטים, מוצרי הטקסטיל ועוד. מעבר לזאת, בגלל שהמזגן היה מכער את החדר, מעצבים רבים נטו להמליץ על התקנה בפינות שפחות חשופות לעין או בחלק העליון של הקיר. שיקולי העיצוב גברו לעיתים קרובות על שיקולי איכות הקירור, וחבל כי הדבר גרם לבזבוז מיותר של אנרגיה. מזגנים בצבעים מאפשרים למעצבים להשתחרר מהדעה הרעה שיש להם על המזגן, ולשלב אותם בעיצוב החדר.

מהו עתידם של מזגנים בצבעים?

לאור הביקושים ההולכים וגדלים, ולאור הרגשות החמים שהמוצרים הללו מעוררים בקרב מעצבי הפנים, נראה כי לא מדובר בעוד גימיק שיווקי או בטרנד חולף, אלא במגמת שינוי של ממש. ככל הנראה, יותר ויותר חברות יתחילו להעניק תשומת לב רבה יותר לעיצוב החיצוני של המזגן, וכך המוצרים הללו יקבלו מקום של כבוד בעולם העיצוב.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments