בין שאנחנו אוהבים את זה ובין שלא, האינטרנט הפך בשנים האחרונות למדיה הדומיננטית, לבטח כאלטרנטיבה לפרינט, ובשנים האחרונות יותר ויותר גם כאלטרנטיבה לדיגיטל. האינטרנט הוא העיתון של היום, הוא לוח המודעות של היום, הוא מרכז הקניות של היום והוא המקום בו מבלים הלקוחות שלכם את רוב זמנם. אם אתם רוצים לפגוש את הלקוחות שלכם, להיחשף אליהם ולהציג את עצמכם בפניהם, אתם חייבים לייצר נוכחות אונליין, ומעבר לכל פעולה אורגנית שאתם מבצעים לטובת העניין, חשוב מאוד לפעול גם בערוץ הפרסום, מסיבות שנפרט בשורות הבאות. פרסום בגוגל לעסקים הוא מקצוע לכל דבר ועניין, פונקציה חדשה שמפתחים משרדי פרסום מסורתיים, ושירות שסביבו מתפתחות חברות פרסום מתמחות.

מדוע חשוב לבצע פרסום באינטרנט לעסקים?

ייתכן מאוד שאתם משקיעים לא מעט זמן ומאמץ בקידום אורגני של האתר שלכם בגוגל. במקרה כזה, אתם עשויים לשאול למה בכלל להשקיע בפרסום ממומן, הרי הצלחה בזירת הקידום האורגני הוא פסגת החלומות של כל עסק. ובכן, קידום אורגני הוא מהלך שמבצע כיום כמעט כל בית עסק, כולל כל המתחרים שלכם. המשמעות היא שגם במקרה של הצלחה, לא תצליחו לשמור על המקום הראשון לאורך זמן, ושימכם עלול לעלות ולרדת בדף תוצאות החיפוש.

כמו כן, קידום אורגני הוא מוגבל מאוד למטרה מסוימת ולמנוע החיפוש של גוגל. פרסום באינטרנט לעסקים הוא תחום נרחב הרבה יותר, שפוגש את הלקוחות באתרי התוכן הגדולים, ברשתות החברתיות, באתרים מקצועיים העוסקים בתחום הפעילות שלכם, בפורומים ולמעשה בכל מקום בו הם מבקרים ברחבי האינטרנט. אפשרות זו מרחיבה את ההגעה והחשיפה שלכם מול קהל היעד, ומעלה משמעותית את ההסתברות לפנייה של לקוחות חדשים לעסק.

היכן נכון לפרסם באינטרנט?

כאמור, פרסום באינטרנט לעסקים יכול להתבצע בשורה של ערוצים, והשאלה היא לא איפה לפרסם, אלא מהו מינון הפרסום האידיאלי בכל אחד מן הערוצים. פרסום נכון באינטרנט צריך להתפרש על פני כל המיקומים בהם עשויים הלקוחות שלכם להסתובב. זה יכול להיות בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, באתר תוכן חדשות גדול, באתר תוכן העוסק בתחום הפעילות שלכם, באינדקס עסקים, בפורומים העוסקים בתחום הפעילות שלכם ואפילו באתרי חדשות באנגלית מחו”ל. בכל אחד מן המיקומים האלה אתם יכולים להשאיר משהו משלכם, ולהבטיח שהעסק שלכם נחשף לכמה שיותר לקוחות בכל נקודת זמן.

ומה לגבי תקציב?

מן הסתם, לו הייתם יכולים, הייתם מפרסמים את העסק שלכם כל הזמן ובכל מקום, אלא שהכל פה הוא שאלה של תקציב. בהתאם לכך, בתהליך של פרסום באינטרנט לעסקים, מבוצע תכנון אסטרטגי המיועד לתעדף את ערוצי הפרסום השונים, ולמנן את התקציבים המופנים לכל ערוץ על פי האימפקט הצפוי בכל ערוץ. בסופו של דבר, התקציב הוא הבסיס לכל פעילות הפרסום ועל פיו מעוצבת פעילות הפרסום כולה. חברת פרסום איכותית כמו מסה מדיה, המתמחה בתחום הפרסום אונליין, תדע להפיק את המקסימום מתוך התקציב הקיים מבלי לחרוג ממנו, ולא לייצר תכנית פרסום ללא מגבלות תקציביות שתשאב עוד ועוד תקציבים מבית העסק.

נושא התקציב הוא פרמטר חשוב נוסף שבגינו חשוב להשקיע מאמץ בבחירת חברת הפרסום המתאימה, אך בראש ובראשונה, אם אתם רוצים להבטיח שפעילות הפרסום אכן מצליחה לייצר עבורכם זרם קבוע של לקוחות חדשים, ולא זרזיפים אקראיים של לקוח פה לקוח שם, אתם חייבים לעשות מאמץ באיתור חברה רצינית המתמחה בתחום של פרסום באינטרנט לעסקים.

סגירת תפריט